Maklukzat wint de Galjaardprijs 2012
Maklukzat wint de Galjaardprijs 2012 èn de publieksprijs voor overheidscommunicatie.
De Vereniging Drentse Gemeenten wint de prijs met de campagnewedstrijd “Geen alcohol onder de 16 jaar, Maklukzat”. Teams van verschillende scholen uit Drenthe zijn de strijd aangegaan om de beste campagne te maken om leeftijdsgenoten bewust te maken van de risico’s van het drinken van alcohol op jonge leeftijd. De doelgroep is op een impactvolle manier als ambassadeur van de boodschap ingezet. Campagnecoördinator Arjen van Leeuwen: “Wij hebben de doelgroep centraal gesteld, dat was belangrijker dan de boodschap centraal”. Zie het persbericht van Logeion.
Maklukzat was door verschillende mensen getipt als interessant project. Maar de Gouden Galjaard Tip gaat naar Michiel Krom, hij attendeerde de jury als 1e op de latere winnaar. Omdat hij examinator, mentor en trainer bij SRM is, stelt Michiel de prijs, een SRM opleidingsbon à 750 euro, beschikbaar aan een student die een opleiding wil volgen maar daar de financiële middelen niet voor heeft.
Comments are closed.